ورود

ثبت نام

ورود

ثبت نام

قیمت نهایی : تومان0
قیمت نهایی : تومان0

برنامه نویسی رو چگونه شروع کنیم؟

برای پیدا کردن چگونگی تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر، مدارک، گواهینامه ها، صلاحیت ها و مجموعه مهارت های برنامه نویسان کامپیوتر موفق را بررسی کنید. راه های زیادی برای ورود به این صنعت رو به رشد وجود دارد.

تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر مستلزم کسب مهارت های فنی و محل کار مناسب است و معمولاً مستلزم کسب مدرک لیسانس در برنامه نویسی کامپیوتر یا یک رشته مرتبط است. برخی از کارفرمایان فقط به مدرک کاردانی نیاز دارند و امکان برنامه نویسی کامپیوتر بدون مدرک وجود دارد. برنامه نویسان کامپیوتر اغلب دوره هایی را می گذرانند و به دنبال گواهینامه برای ورود به این رشته و ماندن در مهارت های خود در این حرفه همیشه در حال تکامل هستند.

 

برنامه نویس کامپیوتر چیست؟

یک برنامه نویس کامپیوتر کدهای کامپیوتری (زبان های کامپیوتری) را طراحی و آزمایش می کند تا برنامه های کاربردی کامپیوتری و برنامه های نرم افزاری به درستی اجرا شوند. مهندسان و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار برنامه‌ها را طراحی می‌کنند و سپس، برنامه‌نویسان معمولاً در استفاده از کدهای خاص برای ترجمه طرح‌ها به مجموعه دستورالعمل‌هایی که رایانه می‌داند چگونه بخواند، تخصص می‌یابند.

 

مردم معمولاً موقعیت های برنامه نویسی کامپیوتر را با صنعت فناوری اطلاعات (IT) مرتبط می کنند. اگرچه این ارتباط صحیح است، اما نیاز به برنامه نویسان کامپیوتر در تمام صنایع بزرگ، از جمله، اما نه محدود به موارد زیر، در بر می گیرد:

 

امور مالی: برنامه نویسان کامپیوتر مالی ممکن است برای سازمان های وام دهنده، بانک ها، شرکت های پردازش اعتبار و بسیاری دیگر از سازمان های صنعت مالی کار کنند.

 

مراقبت های بهداشتی: برنامه نویسان رایانه در صنعت مراقبت های بهداشتی، سیستم های ابری را برای نگهداری و پردازش داده ها، راه حل های تحلیلی، و انواع دیگر محصولات نرم افزاری مراقبت های بهداشتی طراحی و آزمایش می کنند.

 

کشاورزی: ​​برنامه نویسان رایانه ابزارهای یادگیری ماشین و برنامه های کاربردی هوش مصنوعی را توسعه می دهند تا بهترین راه را برای افزایش بازده محصول و بهره وری استفاده از مزرعه و در عین حال کاهش استفاده از مواد شیمیایی، ضایعات و سایر عوامل مضر پیدا کنند.

 

طراحی: وقتی یک طراح دارای مهارت های برنامه نویسی کامپیوتری باشد، کار با مواد دیجیتال و درک آن آسان تر است. این مهارت ها ابزار و پیشینه مورد نیاز برای انجام وظایف طراحی مورد نیاز برای مشاغل خود را به آنها می دهد.

 

خرده فروشی: فروشگاه های خرده فروشی سنتی با تمرکز بر افزایش فروش آنلاین سعی در رقابت دارند. برنامه نویسان رایانه نقش مهمی در اطمینان از اجرای کارآمد وب سایت ها و سیستم های شرکت های خرده فروشی برای مشتریان و کارمندان دارند.

 

تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر

در حالی که مسیرهای مختلفی برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر وجود دارد، مراحل ضروری یکسان است. در اینجا نگاهی به جدول زمانی معمولی برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر، گام به گام آورده شده است:

1. سطح مهارت، تحصیلات و تجربه فعلی خود را ارزیابی کنید.

2. یک صنعت مورد علاقه را محدود کنید.

3. تصمیم بگیرید که چه سبکی از آموزش و پرورش برای شما مناسب است.

4. تحقیق کنید و مسیر تحصیلی مورد نظر خود را دنبال کنید. چه مدرک کاردانی، لیسانس یا فوق لیسانس را انتخاب کنید، برنامه ریزی کنید و آن را دنبال کنید. اگر تصمیم دارید به دنبال صدور گواهینامه آنلاین باشید، بهترین گزینه های خود را بررسی کنید.

5. هنگامی که تحصیلات خود را کامل کردید، می توانید راه هایی را برای به دست آوردن تجربیات کاری ارزشمند مانند کارآموزی یا موقعیت ابتدایی تحقیق کنید.

6. برای موقعیت مورد نظر خود درخواست دهید و پیگیری کنید.

7. با به روز نگه داشتن مهارت های برنامه نویسی کامپیوتر خود به یک یادگیرنده مادام العمر تبدیل شوید.

 

مهارت های توصیه شده را توسعه دهید

برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس کامپیوتر موفق، هم مهارت های محل کار و هم مهارت های فنی ضروری هستند. از سازگاری و صبر گرفته تا کدنویسی و الگوریتم، این موقعیت مستلزم ترکیبی از توانایی ها و استعدادهای خاص است.

رشد مهارت های محل کار

مهارت های ارتباطی : به عنوان یک برنامه نویس، اغلب اصطلاحات فنی را برای تکمیل پروژه ها و مسائل تعمیر توضیح می دهید. توانایی برقراری ارتباط موثر با انواع مخاطبان در محیط های مختلف برای یک برنامه نویس ضروری است.

حل مسئله : یکی از وظایف اصلی شما حل مشکلات در این موقعیت خواهد بود. کارهای معمولی شما احتمالاً شامل تعمیر کدها، رفع مشکلات نرم افزاری و ایجاد راه حل های فنی خواهد بود. توانایی شما برای حل سریع و کارآمد یک مشکل برای موفقیت حرفه ای شما بسیار مهم است.

انطباق پذیری : داشتن توانایی مدیریت تغییراتی که در صنعت برنامه نویسی کامپیوتر به وجود می آید ضروری است، و باید بتوانید سازگار شوید و به سرعت به جلو حرکت کنید.

کار تیمی : به عنوان یک برنامه نویس کامپیوتر، اغلب در یک محیط تیمی کار خواهید کرد. شما باید بتوانید مسئولیت ها را محول کنید یا یک پروژه خاص را به راحتی بپذیرید – کار به عنوان بخشی از یک تیم یک مهارت حیاتی برای یک برنامه نویس کامپیوتر است.

صبر : برنامه نویسی کامپیوتری یک فرآیند پیچیده است که اغلب برای تکمیل آن زمان زیادی طول می کشد. توانایی صبور بودن با تیم، مدیران پروژه و خودتان ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *